Agnieszka Cieślińska i Studenci Wydziału Grafiki prezentują twórczość w Belgradzie


Galerija FLU and Galerija IZLOZI, Knez Mihailova 53 / Belgrad, Serbia

WORKSHOP 5 / FIFURATION and WILANÓW GENIUS LOCI

12 – 25 April, 2018 

 

Wystawa studentów PRACOWNIA 5 / FIGURACJE

Kimba Kermer

Bohdan Pylypushko

Maciek Stok

Marta Stawska

Paweł Tajer

Karolina Zimna

 

Wystawa studentów WILANÓW GENIUS LOCI

Aleksander Czekaj

Arkadiusz Glegoła

Sara Ilia

Cezary Jechowski

Aleksandra Nowińska

Robert Marchewka

Rafał Moroz 

Grzegorz Polański

Adam Śliwa

 

Projekt „WILANÓW GENIUS LOCI, DWA WIDZENIA“  został zrealizowany przez Akademię Sztuk Pięknych w Warszawie  we współpracy z Fundacją imienia Mariusza Kazany. Przedsięwzięcie powstało w ramach wspólnego zadania Zakładu Teorii Współczesnej Grafiki i Pracowni Grafiki Warsztatowej.  W trakcie jego opracowywania przez studentów drugiego roku powstały prace, których inspiracją był  Pałac w Wilanowie i jego otoczenie. Pierwsze wrażenie, szkice i projekty wykonane  pod jego wpływem, zostały poparte wnikliwym zbieraniem informacji na temat wybranego motywu. Pozwoliło to na stworzenie koncepcji i wybór metody realizacji dzieła. Praca nad projektem trwała kilka miesięcy i obejmowała również opisanie całego procesu twórczego. Ekspozycja  „WILANÓW GENIUS LOCI, DWA WIDZENIA“ prezentuje graficzne konsekwencje kolejnych etapów kreacji.


Wystawa HOMOBOTANICUS grafiki Agnieszki Cieślińskiej

Center for Graphic Art and Visual Researches AKADEMIJA, Faculty of Fine Arts / Belgrade, Serbia

12 – 25 April, 2018 

 

Homobotanicus  to cykl prac ukazujący fragment świata przyrody, w którym kwiaty, liście, nasiona przeobrażają się w nowy fantasmagoryczny gatunek istot, zmieniających swoją formę i materię. Obdarzone ludzkimi cechami rośliny uświadamiają nam piękno, harmonię, ale także inteligencję otaczającej nas natury.

Inspiracją do stworzenia cyklu grafik Homobotanicus był „Hortus Eystettensis Book of plants” – niezwykły zbiór rycin o kwiatach, uprawianych w Eichstatt, największym XVI wiecznym niemieckim ogrodzie. Cytowanie, wklejanie fragmentów starych rycin w kompozycje moich prac, wynika z chęci wpisania się w ciąg kulturowej tradycji obrazu.

Prace z cyklu Homobotanicus zostały zrealizowane głównie w klasycznych technikach warsztatu graficznego w którym wykorzystuję potencjał malarski matrycy graficznej.


 

Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie © 2018

Korzystamy z technologii ciasteczek. Przeglądając naszą stronę zgadasz się na używanie ich. Polityka cookies.Rozumiem