Akademia Sztuk Pięknych

w Warszawie

“Otchłanie i labirynty”: wystawa prof. Sławomira Marca

Opublikowano 1 marca 2021

Od 5 marca w Mazowieckim Centrum Sztuki Współczesnej “Elektrownia” w Radomiu można oglądać wystawę malarstwa “Otchłanie i labirynty” autorstwa prof. Sławomira Marca – wykładowcy warszawskiej ASP prowadzącego Pracownię Malarstwa na Wydziale Grafiki. Wystawa potrwa do 25 kwietnia.

Magiczne moce koloru i doświadczenie otchłani – obrazy z najnowszego cyklu

Na wystawie w radomskiej Elektrowni zaprezentowane zostaną prace z najnowszych cykli autora, przede wszystkim te inspirowane horyzontem jako archetypem różnicowani oraz nadzieją na pogodzenie sprzeczności; jako doświadczenie otchłani, ale i labiryntu znaczeń zawartych w samej strukturalizacji przestrzeni. Prezentowane będą także obrazy z cyklu wykorzystującego magiczne moce koloru: ” (…) W czasach nowoczesności postkrytycznej pozostaje nam tylko praktykowanie magii, w którą zresztą już nie wierzymy” – twierdzi artysta.

“Sztuka w jego przekonaniu to całościowy stosunek do rzeczywistości – do wielowymiarowej złożonej dynamiki istnienia. Skazuje to na logikę paradoksalną, na dążenie do obrazu nie/możliwego, do obrazu rozważającego, deliberującego najszerzej pojmowaną widzialności. Stąd też tematem jego prac jest zazwyczaj WSZYSTKO, jako rodzaj oscylacji między niemożliwą całością a nieostatecznością wszelkiego konkretu” – piszą organizatorzy wystawy.

Prof. Sławomir Marzec (1962) praktykuje malarstwo, rysunek, instalację, fotografię przetworzoną, performance i film. Autor ponad setki wystaw indywidualnych (m.in. Muzeum Lubelskie, CRP Orońsko, Galeria Foksal Warszawa, CSW Warszawa, Galeria Fibaka) oraz licznych publikacji, w tym również książek, z pogranicza teorii i krytyki sztuki. Prowadzi Pracownię Malarstwa na Wydziale Grafiki ASP Warszawa.

Mazowieckim Centrum Sztuki Współczesnej “Elektrownia” w Radomiu
ul. Mikołaja Kopernika 1, 26-600 Radom


Zdjęcie główne: “Otchłanie i labirynty”: wystawa malarstwa Sławomira Marca, z cyklu “Horyzonty – zbliżenia” nr 1, 70 x 50, fot. Sławomir Marzec