Używamy ciasteczek

Strona dla prawidłowego działania wymaga plików cookies. Szczegóły ich wykorzystania znajdziesz w Polityce Prywatności.
Wersja

Sztuka Mediów niestacjonarne studia drugiego stopnia – zasady rekrutacji

Zasady rekrutacji na rok akademicki 2025/26

O przyjęcie na niestacjonarne studia drugiego stopnia na kierunku Sztuka Mediów może ubiegać się osoba, która uzyskała tytuł zawodowy licencjata, inżyniera lub magistra.

Kandydat zobowiązany jest do złożenia w wyznaczonym terminie dokumentów rekrutacyjnych (patrz menu Dokumenty) oraz zamieszczenia portfolio cyfrowego w systemie Internetowej Rejestracji Kandydata.

Egzamin ma charakter konkursowy i składa się z dwóch etapów:

  1. etap pierwszy – przegląd wykonanych samodzielnie prac praktycznych kandydatów, w tym prac fotograficznych lub innych prac z zakresu sztuk wizualnych oraz dorobku artystycznego świadczących o aktywności twórczej kandydata, umieszczonych w formie portfolio cyfrowego w systemie Internetowej Rejestracji Kandydata. Maksymalna liczba punktów wynosi 30. Do drugiego etapu egzaminów przystępują tylko ci kandydaci, których portfolio zostało ocenione na minimum 20 punktów.
  2. etap drugi – autoprezentacja, za którą można uzyskać max. 20 punktów. Autoprezentacja dotyczy m.in. zainteresowań kandydata z zakresu wiedzy o kulturze i sztuce ze szczególnym zwróceniem uwagi na zagadnienia związane z kierunkiem studiów oraz wiedzy dotyczącej aktualnych i ważnych wydarzeń kulturalnych w kraju i na świecie.

W postępowaniu można uzyskać maksymalnie 50 punktów. O przyjęciu na studia decyduje ilość zdobytych punktów. Minimum punktowe kwalifikujące na I rok studiów wynosi 35 pkt.

Na przegląd prac praktycznych kandydat przygotowuje około 20 prac świadczących o aktywności twórczej kandydata w formie portfolio cyfrowego. Poza pracami rysunkowymi i malarskimi wymagane jest przedstawienie prac wykonanych w okresie studiów licencjackich w formie portfolio. Portfolio może zawierać ewentualnie inne realizacje artystyczne świadczące o wrażliwości plastycznej kandydata.