
Projektantka wnętrz, specjalizuje się w wystawiennictwie. Absolwentka Wydziału Architektury Wnętrz Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie (1995); dr hab. (2015); profesor uczelni (2019). Od 1998 r. pracuje na macierzystym wydziale, gdzie od 2016 prowadzi Pracownię Wystawiennictwa. W roku akad.2014/15 prodziekan ds. studiów niestacjonarnych, w kadencji 2016–2020 prodziekan ds. studiów stacjonarnych, w kadencji 2020–2024 i 2024–2028 prorektor ds. studenckich i jakości kształcenia w Alma Mater; odznaczona Brązowym Medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”(2024).
Laureatka II nagrody w konkursie na projekt wnętrza pawilonu Polski na Expo 2005 Aichi (Japonia).
Ważniejsze realizacje to projekty dla: wydawnictwa „Murator” – stoiska targowe i wystawy (1996–1997); wnętrza warszawskich stacji metra: Śródmieście i Ratusz Arsenał (współautorka, 1997); wystawy czasowe dla Państwowego Muzeum Etnograficznego w Warszawie (2003–2005). Od 2006 roku autorka wnętrz oraz wystaw stałych i czasowych dla Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie. Ważniejsze realizacje ekspozycji stałych: Pawilon Rzeźb (2013); Markoniówka (2017), Przywracanie pamięci o kolekcjach S.K. Potockiego i jego potomnych; Nowa ekspozycja przy Gabinetach Chińskich (2019); oraz wystawy: Leonardiana w kolekcjach polskich (2020), Księżyc i Tarcza Sobieskiego – Heveliana dawne i sztuka współczesna (2022); Niecodzienne przedmioty codziennego użytku. 200 lat platernictwa w Polsce. Z kolekcji prywatnych i zbiorów muzealnych (2024). Architektka zrealizowała projekty: Sali Senatu dla Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego (2013) oraz ekspozycji stałej Muzeum Historii Medycyny WUM (2021) oraz kilka wystaw czasowych dla Zamku Królewskiego w Warszawie w latach 2019–2021. Wykonała projekty wystaw objazdowych dla Narodowego Instytutu Polskiego Dziedzictwa Kulturowego za Granicą POLONIKA we współpracy i samodzielnie tj. : Katedra ormiańska we Lwowie i jej twórcy (2019); Nekropolia na Bajkowej Górze. Polskie ślady na cmentarzu Bajkowa w Kijowie (2021) oraz Podróż w nieznane z Instytutem Polonika z okazji 5-lecia działalności Instytutu POLONIKA (2022).
W swoich działaniach artystycznych wyznaje podstawową zasadę: „Przestrzeń ekspozycyjna ma służyć przekazaniu idei tematu i czytelnej ekspozycji poszczególnych obiektów – ponad kreację artystyczną projektanta, kiedy w odpowiednich proporcjach eksponaty spotykają się z dedykowanymi im elementami etalażu, informacją graficzną, multimediami i stosownie dobranym oświetleniem. Stanowią odpowiednio zbudowane tło dla prezentowanych treści i ułatwiają ich odbiór”. Taki sposób kreacji twórczej czerpie Ona z różnych dziedzin sztuki, tworząc nowy wyraz plastyczny. Ta sentencja, zawsze towarzyszy Jej przy wyborze podejmowanych projektów i budowaniu tematów zadań stawianych studentom.
-
Stopień naukowy
-
Wydział