Absolwent Wydziału Grafiki ASP w Warszawie: dyplom z plakatu u prof. Macieja Urbańca. Zajmuje się głównie projektowaniem graficznym, tworzeniem systemów identyfikacji wizualnej, projektowaniem opakowań a także grafiką wystawienniczą.
W latach 1995-98 w McCann Erickson i DDB tworzy projekty, spoty i wyróżniane kampanie reklamowe; Gillette, Coca-cola, Casio, RJR, OralB, Timex, Multichoice, Centertel, Seat, Elf, Castorama i innych. W 1999 otwiera jeden z pierwszych w Polsce butików kreatywnych „Garaż”. Autor nazwy Orlen na zlecenie firmy Codes.
Od 2001 współzałożyciel i dyrektor kreatywny BRANDY DESIGN. Wraz zespołem Brandy Design autor projektów dla m in. Ernst & Young, Delloitte, Credit Suisse, STOCK Polska, Urzędu Miasta St. Warszawy, Zachęty, Biura Stołecznego Konserwatora Zabytków. Twórca manuali wielu marek m.in. Heyah, Żołądkowa Gorzka, Partii Kobiet, AmbraSA, Elektroeko, Ekoproduktu, Fabryk Lnu Żyrardów.
Autor oprawy graficznej wystaw: „Sztuka Wszędzie” Zachęta 2013, a wraz z projektem ekspozycji „Warszawa Warsze” MHŻP/ 2014 i „Bartoszewski KPRM/ 2015.
Nagrody i wyróżnienia; 2012/ KTR w kategorii design (za projekt Nanobiotic) 2014 wyrożnienie „Wierzba” za wystawę Warszawa Warsze, 2015 EFFIE AWARDS w kategorii launch produktu (za CYDR LUBELSKI).
Wieloletni Członek Zarządu STGU, członek SAR i Klubu Brand Design, a także Rady Doradczej Organizacji Pozarządowych przy MKiDN (w latach 2013 -15 ) Reasercher, juror konkursów, w tym STGU „Projekt Roku” i Polskiego Konkursu Reklamy KTR w kategorii Design. Autor publikacji o projektowaniu m.in w 2+3D, Visual Communications, Packaging Polska, Opakowania. Adiunkt na Wydziale Wzornictwa ASP w Warszawie.
Prowadzi: Pracownia Projektowania Opakowań i Marek (PPOiM)
email: maciej.konopka@asp.waw.pl
-
Stopień naukowy
-
Wydział