Scenograf i kostiumograf, pedagog. Jest absolwentką Wydziału Grafiki oraz Katedry Scenografii Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, gdzie studiowała pod opieką m.in. prof. Janusza Stannego, prof. Andrzeja Sadowskiego, prof. Marcina Jarnuszkiewicza. Dopełnieniem jej edukacji były roczne studia scenograficzne we Włoszech w Nuova Accademia di Belle Art w Mediolanie, w ramach programu wspólnoty europejskiej TEMPUS. Obecnie jest profesorem zwyczajnym na Wydziale Scenografii macierzystej uczelni, gdzie prowadzi autorską Pracownię Projektowania Kostiumu i Przestrzeni Scenicznej.
Jako scenograf i kostiumograf współpracowała przy ponad 100 spektaklach, dla m.in.: Teatru Narodowego, Teatru Polskiego, Teatru Dramatycznego, Teatru Studio, Teatru Współczesnego, Teatru Polonia, Teatru Ateneum, Polskiej Opery Królewskiej w Warszawie, a także Teatru Polskiego we Wrocławiu, Teatru Dramatycznego im. Jaracza w Łodzi, Teatru Wybrzeże w Gdańsku, Teatru Muzycznego w Gdyni. Miała możliwość pracy z uznanymi reżyserami, takimi jak: Izabela Cywińska, Piotr Cieślak, Andrzej Domalik, Jan Englert, Feliks Falk, Krystyna Janda, Jarosław Kilian, Kazimierz Kutz, Agnieszka Lipiec-Wróblewska, Ryszard Peryt, Andrzej Seweryn, Grzegorz Wiśniewski, i inni. Wielokrotna współpraca ze znakomitym aktorem i reżyserem Zbigniewem Zapasiewiczem zaowocowała cieszącymi się popularnością spektaklami dla Teatru Współczesnego w Warszawie i dla Teatru Telewizji.
Znaczącym etapem jej działalności był udział w spektaklach w reżyserii Zbigniewa Brzozy. Były to, realizowane głównie w warszawskim Teatrze Studio, adaptacje zarówno tekstów autorów współczesnych – Handkego i Turriniego, jak również Kafki, Czechowa i Gombrowicza. Szczególne znaczenie dla jej artystycznego rozwoju miała współpraca z wybitnym reżyserem francuskim związanym z Comédie-Française w Paryżu, aktorem i dramatopisarzem, Jacquesem Lassalle. W latach 2005–2015 zrealizowała scenografie do jego inscenizacji klasycznych dzieł dramaturgii – Szekspira (Król Lear), Moliera („Tartuffe albo Szalbierz”, „Szkoła żon”), Marivaux („Umowa, czyli Łajdak ukarany”), de Musseta („Lorenzaccio”) – w teatrach Narodowym i Polskim w Warszawie. Kontynuacją jej zainteresowań związanych z tradycją teatru francuskiego było spotkanie z artystami specjalizującymi się w inscenizacjach barokowych, reżyserem Ivanem Alexandre i scenografem Antoinem Fontaine, przy produkcji „Cyda” Pierra Corneille dla Teatru Polskiego w Warszawie.
Istotny nurt jej działalności scenicznej to kostiumy do spektakularnych widowisk dla Teatru Muzycznego Roma w Warszawie. Dorota Kołodyńska jest autorką kostiumów do 11 najpopularniejszych tytułów światowego musicalu, z powodzeniem wprowadzonych na rynek polski w autorskich wersjach non-replica, przede wszystkim we współpracy z dyrektorem TM Roma, reżyserem Wojciechem Kępczyńskim. Wśród nich były prapremiery najbardziej znanych pozycji tego gatunku, takie jak: „Koty” Andrew Lloyd Webbera , „Grease”, „Taniec wampirów” (pod opieką artystyczną Romana Polańskiego), „Deszczowa piosenka”, disneyowski „Aladyn Jr.” (także dla Teatru Muzycznego w St. Petersburgu), “Mamma Mia!”, “Aida” Eltona John i Tima Rice, „We will Rock You” Bena Eltona, jak również oryginalne polskie musicale – „Piotruś Pan” (reż. Janusz Józefowicz), „Akademia pana Kleksa” i superprodukcja „Piloci” (reż. Wojciech Kępczyński). Przygotowywała także kostiumy do filmów fabularnych Piotra Dumały „Las” i „Ederly” oraz do kilkunastu spektakli telewizyjnych.
Jej kostiumy prezentowane były na wielu wystawach, m.in.: „Nowe Rzemiosło” Galeria Opera, Teatr Wielki – Opera Narodowa, Warszawa, 2023, „Global Qipao Invitational Exhibition,Poetry” Chińskie Narodowe Muzeum Jedwabiu, Hangzhou (Chiny), 2020-21, „Costume at the Turn of the Century 1990–2015”, Państwowe Muzeum Teatralne im. A.A. Bahruszyna, Moskwa (Rosja), 2015, „Od Irydiona do Irydiona. W stulecie Teatru Polskiego w Warszawie 1913–2013”, Sale Redutowe, Teatr Wielki – Opera Narodowa, Warszawa, 2013, „La bella semplicità”, Muzeum Teatralne, Teatr Wielki – Opera Narodowa, Warszawa, 2012.
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 1
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 2
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 3
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 4
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 5
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 6
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 7
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 8
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 9
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 10
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 11
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 12
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 13
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 14
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 15
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 16
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 17
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 18
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 19
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 20
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 21
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 22
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 23
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 24
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 25
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 26
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 27
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 28
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 29
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 30
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 31
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 32
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 33
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 34
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 35
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 36
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 37
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 15
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 12
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 8
-
Stopień naukowy
-
Wydział