Używamy ciasteczek

Strona dla prawidłowego działania wymaga plików cookies. Szczegóły ich wykorzystania znajdziesz w Polityce Prywatności.
Wersja

Konserwator dzieł sztuki. Asystent akademicki. Artysta plastyk.

Absolwentka Wydziału Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie (2015 – dyplom z wyróżnieniem).

Specjalizacja: Konserwacja malarstwa na podłożach ruchomych i ściennych i rzeźby drewnianej polichromowanej.

Praca dyplomowa:

Konserwacja Portretu Michała Tyszkiewicza hetmana polnego Wielkiego Księstwa Litewskiego z 2 poł. XVIII w. (?) z kolekcji z Łohojska. Własność Muzeum Narodowego w Warszawie.

Promotor prof. dr hab. Joanna Szpor.

Problematyka deformacji portretów z kolekcji rodziny Tyszkiewiczów z łohojska z końca XVIII w. (?). Promotor prof. ASP dr hab. Anna Dorota Potocka.

Nagroda w konkursie Generalnego Konserwatora Zabytków oraz Stowarzyszenia Konserwatorów Zabytków za najlepsze prace studialne, naukowe oraz popularyzatorskie dotyczące ochrony zabytków i muzealnictwa – edycja 2015 r.

Od 2013 pracownik Zakładu Badań Specjalistycznych i Technik Dokumentacyjnych Wydziału Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki, ASP w Warszawie.

Od 2019 pracownik laboratorium badawczego MIK (Międzyuczelnianego Instytutu Konserwacji).

Zrealizowane dzieła konserwatorsko-restauratorskie i artystyczne

Autorka wielu rysunkowych portretów dziecięcych, a także obrazów o tematyce marynistycznej.

Autorka i współautorka prac konserwatorskich z zakresu malarstwa sztalugowego i ściennego:

2012

  • Konserwacja i Restauracja barokowych malowideł ściennych w Katedrze św. Stanisława i św. Wacława w Świdnicy.

2013

  • Konserwacja elewacji zabytkowej kamienicy przy ul. Karmelickiej w Krakowie.
  • Konserwacja ołtarza z kościoła p.w. św. Kazimierza w Rybnej.

2014−2015

  • Konserwacja rzeźb drewnianych polichromowanych z ołtarzy bocznych z Katedry Polowej Wojska Polskiego w Warszawie.
  • Konserwacja elewacji kościoła p.w. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny i św. Józefa Oblubieńca w Warszawie.

2016

  • Konserwacja Portretu damy Agnes Henriette von Ledebur, nieznanego autorstwa, z kolekcji prywatnej.
  • Projekt konserwacji malowanej tkaniny naściennej z kolekcji prywatnej.
  • Projekt konserwacji dwóch ikon z kolekcji prywatnej oraz konserwacja jednej z nich.
  • Konserwacja pozłacanej ramy zabytkowej z kolekcji prywatnej.
  • Konserwacja wnętrza drewnianego kościoła p.w. św. Ap. Filipa i Jakuba w Skomlinie.
  • Konserwacja pięciu obrazów z kolekcji prywatnej:
    • Martwa natura z kwiatami, autor Suminicz (?), 1937 r., wraz z oprawą.
    • Pejzaż – widok rzeki Niemen, autor Marian Stonecki (sygnatura M. Stonecki), 1925 r., wraz z oprawą.
    • Kobiety modlące się w kościele, autor Stefan Nbatkenski (?), wraz z oprawą.
    • Pejzaż ze stogiem siana, autor: Sr. Rossowski, 1930 r.
    • Nokturn z wieżą kościelną, autor D. Seemair (?), wraz z oprawą.

2020

  • Konserwacja Obrazu na tekturze, W. Piotrowski, Radzymin 1930, projekt oprawy.

Lista ważniejszych publikacji

  • Problematyka deformacji portretów z kolekcji Tyszkiewiczów z Łohojska jako przyczynek do badań nad malarstwem staropolskim z końca XVIII wieku. Artykuł opublikowany w: Stan badań nad wielokulturowym dziedzictwem dawnej Rzeczypospolitej, tom IX, strony 83–106, pod redakcją Wojciecha Walczaka, Karola Łopateckiego, Instytut Badań nad Dziedzictwem Kulturowym Europy, Białystok 2017 r.
  • Sarmacja stylizacja wizerunków Tyszkiewiczów w portretach z Łohojska. Badania historycznych technik malowania XVIII–wiecznych portretów oraz ich nietypowych deformacji. Projekt badawczy: Procesy starzeniowe w malarstwie sztalugowym na przykładzie malarstwa staropolskiego z XVIII w. Kierownik Projektu badawczego: prof. dr hab. Joanna Szpor. Katalog pod redakcją: prof. dr Joanny Szpor, Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie i Autorzy, Warszawa 2017 r.
  • Does restorer need a scanner? Optical methods in canvas painting diagnostic.  Artykuł opublikowany w materiałach pokonferencyjnych w formie elektronicznej na stronie internetowej, Wilga 2015 r.
  • Portret Szymona Krzeczkowskiego (Varsaviana) XIX/XX wiek. Ekstrema zniszczeń asfaltowych. Zagadkowy eksperyment autorski i co dalej? Artykuł opublikowany w: Studia i Materiały, tom I, strony 120–132, pod redakcją Izabeli Michalik, Studenckie Koło Naukowe Wydziału Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki ASP w Krakowie, Kraków 2012 r.

Najważniejsze badania

  • Badania warstw malarskich 11 obrazów z Dwóru Artusa w Gdańsku w ramach projektu Badanie polskich strat wojennych.
  • Analiza składu pierwiastkowego Czterech figur żołnierzy z Pomnika Braterstwa Broni z Muzeum Historii Polski w Warszawie.
  • Analiza składu pierwiastkowego dwóch metalowych naczyń, własność Narodowego Banku Polskiego: Dekoracyjny kufel srebrny, ozdobiony pięcioma medalami Władysława IV i Jana Kazimierza oraz dwudziestoma monetami polskimi ok. 1721 r., Srebrny puchar zdobiony XIX – wiecznymi talarami pruskimi, powstał w wytwórni w Berlinie ok. 1871 r.
  • Analiza składu pierwiastkowego 71 metalowych Monet dynastii Liang Wu Di – Wu Zhu, własność Narodowego Banku Polskiego.
  • Badania warstw malarskich gotyckiej polichromowanej Figury Matki Boskiej Sierpeckiej  z kościoła p.w. Wniebowzięcia Nmp w Sierpcu.
  • Analiza składu pierwiastkowego Lokomotywy parowej OL49-3. Własność Lokomotywowni Toruń Kluczyki.
  • Badania warstw malarskich polichromii ściennych z kościoła pw. Niepokalanego Serca Najświętszej Maryi Panny w Kwasowie.
  • Badania 11 obrazów z Dwóru Artusa w Gdańsku w ramach projektu Badanie polskich strat wojennych. 2020 r.

Referaty wygłoszone na międzynarodowych i krajowych konferencjach tematycznych

  • 2015 (Białystok)III Międzynarodowy Kongres Naukowy. Stan Badań nad wielokulturowym dziedzictwem dawnej Rzeczypospolitej.Prezentacja pt. Problematyka deformacji portretów z kolekcji Tyszkiewiczów z Łohojska, jako przyczynek do badań nad malarstwem staropolskim z końca XVIII wieku.
  • 2015 (Wilga)
    Międzynarodowe Sympozjum: XXXV-th WILGA Symposium in International Year of Light 2015.Prezentacja pt. Does restorer need a scanner? Optical methods in canvas painting diagnostic. 
  • 2011 (Kraków)Konferencja Naukowa Studentów Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki.Prezentacja pt. Portret Szymona Krzeczkowskiego (Varsaviana) XIX/XX wiek. Ekstrema zniszczeń asfaltowych. Zagadkowy eksperyment autorski i co dalej?

Międzynarodowe i krajowe nagrody za działalność artystyczną oraz naukową

Praca dyplomowa:

Konserwacja Portretu Michała Tyszkiewicza hetmana polnego Wielkiego Księstwa Litewskiego z 2 poł. XVIII w. (?) z kolekcji z Łohojska. Własność Muzeum Narodowego w Warszawie.

Promotor prof. dr hab. Joanna Szpor.

Problematyka deformacji portretów z kolekcji rodziny Tyszkiewiczów z łohojska z końca XVIII w. (?). Promotor prof. ASP dr hab. Anna Dorota Potocka.

Nagroda w konkursie Generalnego Konserwatora Zabytków oraz Stowarzyszenia Konserwatorów Zabytków za najlepsze prace studialne, naukowe oraz popularyzatorskie dotyczące ochrony zabytków i muzealnictwa – edycja 2015 r.

Wyystawy i plenery

  • 2020
    Wystawa Salon Parametryczny w galerii Salon Akademii, centrum praskie Koneser w Warszawie. W ramach wystawy zaprezentowane zostały dwie prace: obraz Kotowo, rysunek Portret starca.
  • 2011–2014
    Udział w studenckich plenerach malarskich w Karwieńskich Błotach organizowanych przez Grzegorza Stachańczyka.
  • 2004–2008
    Udział w plenerach artystycznych krajowych i międzynarodowych.
  • 2006
    Wystawa autorskich rysunków w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.