Zagłębiając się w znaczenie słowa „miraż”, stworzyłam optyczne kompozycje przenikających się form przestrzennych i graficznych. Zaprojektowane przeze mnie obrazy fantastycznych pejzaży zaludniają kapryśne stworzenia.
Percepcja wzorów
Instalacja przywodzi na myśl dziewiętnastowieczny salon. Każdy projekt interpretuje tapety chinoiserie, znalezione w Europie między XVIII a XIX wiekiem; ich powtórzenia są wyolbrzymione dla uzyskania teatralnego efektu. Kluczowym elementem tej pracy jest przytłaczająca percepcja wzorów, które mogą wywoływać zawrót głowy.
Styl chinoiserie i współczesne marzenia o podróżach w kosmos
Fascynujący styl chinoiserie był przez setki lat trendem projektowym, który Europejczycy chętnie przyjmowali, urzeczeni „innością” krajów azjatyckich. Europejczycy opracowali liczne teorie na temat kultury azjatyckiej, a ich tęsknota za innym światem napędzała obsesję na punkcie fantazyjnych pomysłów. W moich pracach chciałam nawiązać do dawnej tęsknoty, parafrazując w ten sposób współczesne marzenia o podróżach w kosmos.
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 1
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 2
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 3
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 4
- Otwórz okno dialogowe, slajd numer: 5
Kimba Frances Kerner
Studiowała w Parsons School of Design w Nowym Jorku na wydziale Design and Technology, gdzie w 2008 r. obroniła licencjat. W latach 2009-2011 kontynuowała edukację na krakowskim ASP na kierunku wzornictwo przemysłowe. 15 stycznia 2025 roku obroniła doktorat na ASP w Warszawie pod opieką prof. Agnieszki Cieślińskiej. Otrzymała wyróżnienie podczas konkursu Fundacji IKI (2024), Stypendium Ministerstwa Kultury (2022) oraz I nagrodę Fundacji Tadeusza Kulisiewicza (2019). Jest finalistką Triennale Grafiki Polskiej w Katowicach (2021).
Jest autorką wystaw indywidualnych: „Anioły, Żywioły i Rycerze”, Muzeum Romantyzmu w Opinogórze (2024); „Delirium Decadence”, Miejsce Projektów Zachęty, Warszawa (2023), „Golemy, dybuki i wiedźmy”, Muzeum Kultury Kurpiowskiej, Ostrołęka (2021);” Alchemy and Transformation”, Muzeum Przyrodnicze w Jeleniej Górze (2021); „Temperamental Elements”, Centrum Kultury KADR, Warszawa (2019); „Lantuchy i diabły”, Galeria 2Piętro, Warszawa (2018); „Once Revered, Now Lost and Forgotten”, Galeria Stacja Muranów, Warszawa (2018); „Kimba Kerner”, Polska Ambasada w Tokyo, Japonia (2016); „Intersecting Visions”, Studio 114, Honolulu, Hawaje (2015).
Uczestniczyła w wielu wystawach grupowych i zbiorowych, m.in.: „Monstra i cudowności”, BUW, Warszawa (2024); 3rd International Yerevan Print Biennale, Printmaking Studio of the National Center for Aesthetics, Yerevan, Armenia (2023); Nostalgi: „The Search For Svithold”, Algarden Konstnarernas Galleri, Borås, Szwecja (2022); „Metafizyczne miejsca”, Forum Synagoga, Centrum Kultury w Ostrowi Wielkopolskiej (2022); „Beyond the Borders”, Fantapia Museum, Gangneung, Korea (2021); 3rd International Yerevan Print Biennale, Printmaking Studio of the National Center for Aesthetics, Yerevan, Armenia (2021); Awagami Print Competition, Art Space Awagami Museum, Tokushima, Japonia (2021); Bas Bulus / Print Meet, Trakya, Turcja (2021); Athens Print Biennale, Ateny, Grecja (2021).