Orły za scenografię do filmu „Filip” dla Katarzyny Sobańskiej i Marcela Sławińskiego

W pionie scenograficznym produkcji filmu „Filip” pracowało wiele osób związanych Wydziałem Scenografii ASP w Warszawie:
W tej kategorii nominowani byli także: Marek Warszewski („Doppelgänger. Sobowtór”), Anna Anosowicz („Kos”), Joanna Macha („Raport Pileckiego” oraz „Znachor”).
„Scenografia to miejsce, gdzie możemy stwarzać iluzję, w którą wierzycie” – powiedziała Katarzyna Sobańska odbierając, wraz z Marcelem Sławińskim, Orła za scenografię do filmu „Filip” Michała Kwiecińskiego.
Orła za Najlepszy Film zdobyła “Zielona granica” Agnieszki Holland. Reżyserka odebrała też Orła za Osiągnięcia Życia. Film Pawła Maślony – “Kos” zdobył aż sześć statuetek w kategoriach: Najlepsza Drugoplanowa Rola Kobieca (Agnieszka Grochowska), Najlepszy Dźwięk (Radosław Ochnio, Adam Szlenda, Filip Krzemień), Najlepsza Charakteryzacja (Aneta Brzozowska), Najlepsze Kostiumy (Dorota Roqueplo), Najlepszy Scenariusz (Michał A. Zieliński) i Najlepsza Reżyseria (Paweł Maślona).
Najlepsze pierwszoplanowe role aktorskie zdaniem Akademii stworzyli: Magdalena Cielecka w filmie “Lęk” i Eryk Kulm jr w filmie “Filip”. Orły za najlepsze role drugoplanowe trafiły do: Agnieszki Grochowskiej za kreację aktorską w filmie “Kos” i Tomasza Schuchardta za rolę w filmie „Doppelgänger. Sobowtór”.
Najlepszym Filmowym Serialem Fabularnym okazał się “1670” w reżyserii Macieja Buchwalda i Kordiana Kądzieli,wyprodukowany przez Akson Studio dla Netflix. W kategorii Najlepszy Dokument triumfował film “Pianoforte” w reżyserii Jakuba Piątka, wyprodukowany przez Telemark. Statuetkę w kategorii Odkrycie Roku odebrał Grzegorz Dębowski za reżyserię filmu “Tyle co nic” . Nagrodę Publiczności otrzymali “Chłopi” w reżyserii DK Welchman i Hugh Welchman. Za Najlepszy Film Europejski Polska Akademia Filmowa uznała: “W trójkącie” w reż. Rubena Ostlunda.