Platforma edukacyjno-badawcza

Horyzonty zdarzeń wirtualnych to platforma z wolnym dostępem do najnowszych badań, publikacji i rozmów poświęconych zagadnieniom rzeczywistości cyfrowej. Bazę wiedzy tworzą badaczki i badacze percepcji, artystki i artyści wykorzystujący w swoich praktykach nowe techniki obrazowania, m.in. przestrzeń VR oraz silniki gamingowe, reżyserki i reżyserzy pracujący interaktywnie oraz producentki i producenci najnowocześniejszych treści cyfrowych.
Prezentowane na platformie działania związane są z przestrzenią wirtualną, projektami z pogranicza sztuk wizualnych i nauki oraz realizacjami audialnymi. Platforma jest środowiskiem, w którym będą pojawiały się nowe treści i zdarzenia, rozwijana będzie baza wiedzy twórczyń i twórców, badaczek i badaczy, sposobów pracy z nowymi technikami obrazowania, zapleczem merytorycznym jak i nowymi technologiami.
Strona stworzona w partnerstwie Galerii Arsenał w Białymstoku oraz Pracowni 3d i Zdarzeń Wirtualnych II Wydziału Sztuki Mediów Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie ma na celu łączenie środowiska twórczyń i twórców, badaczek i badaczy, odbiorczyń i odbiorców. Jest ona źródłem wiedzy dla wszystkich interesujących się najnowocześniejszymi sposobami budowy i percepcji doświadczeń wirtualnych, cyfrowych i immersyjnych. Znajdą na niej najnowsze propozycje odpowiedzi na pytania: Czym jest czucie poprzez technologię, czy przedłuża ona nasze postrzeganie i czy możliwe jest pełne zanurzenie w świecie rzeczywistości wirtualnych? Czy poznawanie świata za pomocą sztucznych zmysłów wciąż mieści się w granicach definicji percepcji? Czego doświadcza zanurzeniec? Czy ruch w przestrzeni wirtualnej to poruszanie się czy sposób myślenia? Czy projektowanie przestrzeni cyfrowych wynika z doświadczeń klasycznej scenografii? Czym będzie metawersum i kim my w nim będziemy?
Pracownię dyplomującą 3D i Zdarzeń Wirtualnych na Wydziale Sztuki Mediów ASP w Warszawie prowadzą Jakub Wróblewski, Przemysław Danowski oraz Andrei Isakov. W pracowni eksplorowane są realizacje na styku projektów artystycznych i technologicznych. Prowadzone są eksperymenty z rzeczywistością wirtualną, z rzeczywistością wzbogaconą, ze środowiskiem 3D oraz z silnikami gamingowymi. Prace odbywają się z udziałem studentek i studentów, osób studenckich, które / którzy tworzą nowe narzędzia, hakują, projektują, programują dostępne narzędzia.
Horyzonty zdarzeń wirtualnych: horyzontyzdarzenwirtualnych.com
Ekspertki/Eksperci/ Autorki/Autorzy:
Agata Chodera, Piotr Cichocki, Przemysław Danowski, Piotr Fortuna, Sandra Frydrysiak, Krzysztof Garbaczewski, Paweł Gwiaździński, Andrei Isakov, Krystyna Jędrzejewska-Szmek, Palina Kamarova, Agata Konarska, Marcin Kosakowski, Mateusz Kowalczyk, Michał Krzykawski, Dobrosława Król, Jakub Lech, Weronika Lewandowska, Anna Nacher, Marta Navrot, Marcin Pazera, Josef Pilat, Grzegorz Pochwatko, Tomasz Rakowski, Paweł Ruszlewski, Sebastian Sebulec, Jerzy Stachowicz, Matylda Szewczyk, Zuzanna Sękowska, Eliza Urwanowicz-Rojecka, Anastasiia Vorobiova, Jakub Wróblewski, Jagoda Wójtowicz, Paweł Łazniak, Marcin Łunkiewicz.
Organizatorzy:
Galeria Arsenał w Białymstoku, Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie, Pracownia 3D i Zdarzeń Wirtualnych II, Wydział Sztuki Mediów ASP w Warszawie
Koncepcja i koordynacja: Jakub Wróblewski, Eliza Urwanowicz-Rojecka
Identyfikacja wizualna: Renata Motyka
Redakcja językowa i korekta: Ewa Borowska
Tłumaczenie na angielski: Aleksandra Sobczak-Kövesi
Strona: On The Rocks