Wystawa studentek i studentów z Pracowni Projektowania Krojów Pism na Wydziale Grafiki prezentująca proces twórczy oraz rozwój umiejętności młodych typografek i typografów. Prace pokazują świeże podejście do projektowania krojów pisma, od klasycznych form po nowoczesne eksperymenty.
Projektantki i projektanci biorący udział w wystawie
Gosia Bandurska, Aga Drozd, Weronika Kanigowska, Natalia Kubacka, Maryia Liavitskaya, Jakub Maślak, Maria Mencwel, Helena Nowicka, Liza Orlowska, Ola Pieczko, Agata Popik, Karolina Porzycka, Ola Szczepaniak, Maria Tołwińska, Ania Wieluńska (kuratorka)
Tekst w projektowaniu
Tekst stanowi podstawę komunikacji w projektowaniu graficznym. Typografia jest jednym z kluczowych elementów projektowania graficznego, wpływającym na czytelność, wizualną tożsamość i atrakcyjność projektów. Projektowanie krojów pism rozwija umiejętności posługiwania się typografią, ponieważ wymaga głębokiego zrozumienia struktury i formy liter oraz zdolności do precyzyjnego manipulowania nimi.
Tworzenie własnych krojów pism kształtuje wrażliwość na detal, estetykę i hierarchię wizualną. Rozwija nie tylko umiejętności artystyczne, ale także kreatywność, analityczne myślenie i zdolność do precyzyjnej pracy.
Własny krój pisma = swoboda twórcza
Projektowanie własnego kroju pisma to tworzenie własnego narzędzia, a im więcej własnych narzędzi tym większe poczucie kontroli. Autorski krój pisma umożliwia budowanie projektów według własnych zasad i wizji, co daje niespotykaną swobodę twórczą.
Powstające na bazie własnych krojów prace, są nie tylko bardziej spersonalizowane, ale także wyróżniają się na tle innych, dzięki autorskim rozwiązaniom typograficznym, dostosowanym do danego projektu. Własny krój pisma staje się fundamentem, na którym można budować całą gamę dalszych rozwiązań.
Co, gdzie, kiedy
„TYPOWA WYSTAWA”. Wystawa studentek i studentów z Pracowni projektowania krojów pism na Wydziale Grafiki
Kuratorka i prowadząca Pracownię Projektowania Krojów Pism: Ania Wieluńska
PROM Kultury Saska Kępa
ul. Brukselska 23, Warszawa
6 sierpnia – 7 września 2024
wernisaż: 5 sierpnia (poniedziałek), g. 19:00
wstęp wolny
opracowano na podstawie tekstu kuratorskiego Ani Wieluńskiej