Używamy ciasteczek

Strona dla prawidłowego działania wymaga plików cookies. Szczegóły ich wykorzystania znajdziesz w Polityce Prywatności.
Wersja
Grupa dzieci przy dużym stole podczas warsztatów. Na stole przybory do rysowania
Warsztaty „Imago – w pracowni dawnych mistrzów”, 24 lutego 2024, Wydział Grafiki ASP w Warszawie. Fot. Nastazja Ciupa / Karolina Zimna-Stelmaszewska
W ostatni weekend na Wydziale Grafiki ASP w Warszawie na warsztatach „Imago – w pracowni dawnych mistrzów” gościliśmy dzieci ze szkół podstawowych z Warszawy i okolic. Warsztaty organizowane są w ramach projektu „Przyszłość widziana w rzeczach, które minęły – popularyzacja dawnych technik graficznych i zecerskich”.

Uczestnicy warsztatów pod opieką dydaktyków Wydziału Grafiki ASP w Warszawie: Nastazji Ciupy i Karoliny Zimnej-Stelmaszewskiej wykonali ilustracje w technice druku wypukłego (linoryt). Powstały ciekawe prace, które będzie można obejrzeć na wystawie podsumowującej cały projekt. Kolejna odsłona: „Littera – eksperymentalny plakat typograficzny” już niebawem. Szczegóły wkrótce na stronie projektu www.graficznie.edu.pl.

Relacja fotograficzna z warsztatów „Imago – w pracowni dawnych mistrzów”

"Przyszłość widziana w rzeczach, które minęły"

Dedykowany dzieciom, młodzieży i osobom dorosłym projekt realizowany na Wydziale Grafiki ASP w Warszawie jest poświęcony promocji nauki w obszarze popularyzacji tradycyjnych technik graficznych, zecerskich oraz kaligrafii.

Jego celem jest przybliżenie uczestnikom i uczestniczkom warsztatów wartości estetycznych (obcowanie ze sztukami pięknymi) oraz działania: popularyzatorskie (prezentacja działań twórczych w obszarze tradycyjnych technologii), komunikacyjne (kontakt z twórcą i warsztatem twórczym), poznawcze (pozyskiwanie wiedzy i nowych umiejętności w obszarze klasycznych technik kreacyjnych), intelektualne (uczestnictwo w prelekcjach), wychowawcze (współpraca w obszarze kreacji artystycznej w ramach warsztatów twórczych), edukacyjne.

Projekt przewiduje realizację kolejnych odsłon warsztatów „Littera – eksperymentalny plakat typograficzny” oraz „Scribere – sztuka pięknego pisania.

Projekt dofinansowano ze środków budżetu Państwa, przyznanych przez Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu „Społeczna odpowiedzialność nauki II”.